Inspiratie middag Heimanshof

Vandaag zijn wij op excursie geweest bij Franke van der Laan van de Heimanshof in Hoofddorp. We begonnen onze groene ontdekkingsreis op het Raadhuisplein waar de oude skatebaan vervangen is door een pop-up park. Vol groen en bloemen!

Een insectenhotel voor niet stekende bijen, wespen en andere insecten. En een wilgentenen hut. Daarna de Heimanshof ontdekt. Een waar groen, duurzaam en uniek stukje paradijs in Hoofddorp. Voorbeelden te over van leuke en simpele oplossingen die wij ook op Het Wereldplein kunnen implementeren. Een insectenhotel, een waterloop met pompfunctie voor regenwater, een overkapping van druiven boven de buitenklas of een “bomenpad”. Klimmen en klauteren tussen de bomen door op een paar meter hoogte. Uiteraard wel beveiligd met hoge netten aan de zijkant tegen het vallen.

We hebben een hele leuke middag gehad en zitten dankzij Franke bomvol ideeën. Gezamenlijk komen we een heel eind! Heeft u zin om ons te helpen? Een leuk idee of wilt u Het Wereldplein sponsoren? We horen graag van U! Foto´s van deze middag zijn hier te vinden.

En ga vooral ook eens op bezoek bij de Heimanshof. De kinderen vonden het geweldig.