Groen Lintje

Dit jaar voor de achtste keer zet groenlinks mensen in het zonnetje die duurzaamheid belangrijk vinden. Want het lijkt zo vanzelfsprekend. En voor hen is het dat misschien ook. Maar wij vinden dat het best eens wat meer aandacht en waardering mag hebben. Dat is de reden waarom we het doen. Om mensen het gevoel te geven dat ze niet alleen zijn. En dat het gezien wordt wat ze doen.

Groen Lintje
Dit jaar ook weer veel genomineerden. En daaruit hebben we er net als andere jaren 3 gekozen.

Het derde en laatste Lintje is voor Stichting het Wereldplein, en namens ons nam Tine van Laar het lintje in ontvangst.

“Het doel van Stichting Het Wereldplein is om een duurzame groene speelplek te realiseren in Graan voor Visch. Het schoolplein bij IKC Wereldwijs, midden in de wijk, wordt nu al omgetoverd tot een duurzaam plein dat de jeugd weer gaat uitdagen om buiten te spelen in plaats van te verdwijnen achter een scherm. Iedereen die aan dit project meedoet, doet dit als vrijwilliger.

‘Zij kunnen een mooi gebaar als een groen lintje wel gebruiken!’ schreef degene die dit project heeft voorgedragen. En zo is het maar net natuurlijk. Want een prachtig plein wordt het. En daarom delen we graag dit Lintje uit.”

Iedereen: van harte!