Eerste Steen Wereldplein Europa & Afvalmonster 10 maart NL-DOET

Op vrijdag 10 maart zijn we om 10.00 gestart met de aanleg van het eerste deel van Het Wereldplein! U kunt letterlijk uw steentje bijdragen. We gaan een stapelmuur maken waar de kinderen en buurtbewoners plantjes kunnen neerzetten. Het liefste eetbare planten. Zodat de kinderen van het IKC hun eigen groente en fruit kunnen kweken.

Doet u mee?
Woont u in Graan voor Visch of daarbuiten en draagt u de wijk een warm hart toe? Kunt u metselen? Kom ons helpen op de NL Doet dag en daarna bij IKC Wereldwijs (de basisschool)!
We hebben de eerste steen gelegd van Het Wereldplein, een prachtige plek waar de wijk samen komt. Mocht u een gaatje over hebben dan zien we u graag letterlijk een steentje bijdragen om de muur af te metselen. De gouden stenen (Met dank aan Nieuwenhuis Buitenleven voor de stenen!! (acryl verf met een laag blanke lak werkt goed 😉 !!))zijn klaar om gemetseld te worden en u mag zelf andere stenen uitzoeken voor de muur.
Deze gouden stenen zijn voor elke klas 1, de stenen die de kinderen afgelopen week hebben gemaakt komen bovenop de muur. Wordt een kleurrijk geheel!

Ook is het afvalmonster onthult. Het monster is ontworpen door Julia Mulder en mogelijk gemaakt door het NMCX Centrum voor Duurzaamheid.